زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 11:09 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





به انجمن کنکور کارشناسی ارشد برق خوش آمدید!
تعداد بازدید 36
نویسنده پیام
vanak70 آفلاین



ارسال‌ها : 63
عضویت: 8 /9 /1397
مراقبت های بعد از درمان بواسیر یا هموروئید به روش هموروئیدکتومی /ونک لیزر


یکی از فاکتورهای مهم در نتیجه درمان، مراقبت های بعد از هموروئیدکتومی است رعایت این نکات به بیمار کمک میکند تا دوره نقاهت کوتاهتر و راحتتری داشته باشد.
جراحی هموروئیدکتومی یکی از روشهای درمان هموروئید است. بیماری هموروئید شامل تورم و گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد می شود. این بیماری با درد بسیار زیاد، خونریزی حین اجابت مزاج، خارش و سوزش و … نمایان می شود. در صورت پیشرفته شدن بیماری و عود مکرر آن انجام جراحی و یا روشهای تهاجمی تر اجتناب ناپذیر است.
هموروئیدکتومی شامل تکنیک های مختلف جراحی برای برداشت بافت هموروئید است. این روش بسته به نوع تکنیک جراحی و شرایط بیمار می تواند نتایج مختلفی را به دنبال داشته باشد، اما یکی از فاکتورهای مهم در نتیجه درمان، مراقبت های بعد از هموروئیدکتومی است که می تواند نتیجه جراحی را تضمین نماید. رعایت این نکات به بیمار کمک خواهد نمود تا بتواند دوره نقاهت کوتاه مدت و راحت تری داشته و از عود مجدد بیماری نیز جلوگیری نماید. برخی از مهمترین نکات مراقبتی بعد از جراحی هموروئیدکتومی به این شرح است:
مصرف فیبر کافی
تصویر: https://vanaklaser.ir/wp-content/uploads/2019/09/diet-after-hemorrhoidectomy.jpg
مصرف کافی فیبر در این دوره از درمان، بسیار با اهمیت است زیرا که فیبر به درمان و نیز جلوگیری از یبوست کمک می نماید. از آنجایی که یبوست یکی از علل اصلی بیماری هموروئید بوده و می تواند در تشدید و عود مجدد آن تاثیرگذار باشد، کنترل آن اهمیت بسیار زیادی دارد.فیبر ماده ای مغذی بوده که بدن انسان قابلیت هضم و جذب آن را ندارد. در نتیجه این ماده در روده ها تجمع کرده و موجب افزایش حجم مدفوع می شود که این امر در برطرف کردن یبوست موثر است.
فیبر را می توان در انواع سبزیجات، میوه ها و نیز غلات یافت. هر فرد به طور متوسط باید بین 25 تا 38 گرم فیبر در طول روز مصرف نماید.
افزایش مصرف آب
تصویر: https://vanaklaser.ir/wp-content/uploads/2019/09/GettyImages-691147751-5a00a897482c52001a1f08cf.jpg
آب کافی یکی از عناصر اصلی و حیاتی برای بدن است. مصرف آب نیز به سبب کنترل یبوست و جلوگیری از آسیب مجدد به عروق توصیه می شود. مصرف آب کافی می تواند تاثیر چشمگیری در نرم نمودن مدفوع داشته باشد و به درمان هموروئید کمک می نماید. هر فرد به طور متوسط باید 8 لیوان آب در طول روز بنوشد.پرهیز از نشستن بر روی سطوح سخت
تصویر: https://vanaklaser.ir/wp-content/uploads/2019/09/aid7660074-v4-728px-Sit-with-Hemorrhoids-Step-2.jpg
مراقبت از زخم اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مواردی که به شدت بعد از عمل بواسیر توصیه می شود، پرهیز از نشستن بر روی سطوح سخت است. این عامل می تواند آسیب جدی را به این ناحیه از بدن وارد کند و سبب عود مجدد بیماری و یا خونریزی زخم شود. به همین ترتیب توصیه می شود، برای نشستن از بالش های دوناتی شکل استفاده نمایید تا فشار کمتری به این قسمت وارد شود.
منبع: https://vanaklaser.ir/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%87%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%a6%db%8c%d8%af%da%a9%d8%aa%d9%88%d9%85%db%8c/

امضای کاربر : بیچشک | مجله موفقیت، روانشناسی، اطلاعات بیماری‌ها و پزشکی
چهارشنبه 04 دی 1398 - 12:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | مراقبت های بعد از درمان بواسیر یا هموروئید به روش هموروئیدکتومی /ونک لیزر | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS