زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 2:49 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





به انجمن کنکور کارشناسی ارشد برق خوش آمدید!
تعداد بازدید 14
نویسنده پیام
nyusha آفلاین



ارسال‌ها : 285
عضویت: 24 /6 /1399
محل زندگی: تهران
سن: 22
دارو برای درمان بی اختیاری مدفوع
داروهایی که معمولاً تجویز می شوند شامل داروهای ضد اسهال و مکمل های فیبر هستند. این داروها حرکت مدفوع را از طریق روده کاهش می دهند و مدفوع را سفت می کنند. بدون مشورت با پزشک خود از داروهای بدون نسخه استفاده نکنید.تمرین رودهدو نوع تمرین برای تقویت روده وجود دارد:

  1. هدف از نوع اول ایجاد یک الگوی منظم برای “رفتن به دستشویی” است. با تنظیم یک برنامه روتین، می توانید حرکات روده خود را بهتر مدیریت کنید. مصرف روزانه تنقیه در زمان های ثابت به تنظیم دفع مدفوع و کاهش دوره های بی اختیاری مدفوع کمک می کند. بدون اینکه با پزشک خود مشورت کنید از تنقیه استفاده نکنید.

  2. هدف از نوع دوم تمرین روده، یادگیری تمرینات خاصی است که می تواند عضلات اطراف مقعد را تقویت کند. یک پزشک یا پرستار آموزش دیده به شما آموزش می دهد که چگونه عضلات مرتبط با این ناحیه را پیدا کرده و تمرینات را انجام دهید. این فرآیند بیوفیدبک نامیده می شود.


  3. روشهای تشخیص بی اختیاری در دفعبرای تشخیص بی اختیاری مدفوع می توان آزمایش های زیر را انجام داد:

  4. مانومتری مقعدی: این تست قدرت عضلات اسفنکتر مقعد را بررسی می کند. یک لوله کوتاه و نازک که در مقعد و راست روده قرار می گیرد، برای اندازه گیری سفتی اسفنکتر استفاده می شود.

  5. سونوگرافی اندولومینال یا سونوگرافی رکتال: این آزمایش به ارزیابی شکل و ساختار عضلات اسفنکتر مقعد و بافت اطراف آن کمک می کند. در این آزمایش، یک پروب کوچک در مقعد و راست روده قرار داده می شود تا از اسفنکترها عکس بگیرد.

  6. تست نهفتگی حرکتی انتهایی عصب پودندال: این تست عملکرد اعصاب پودندال را که در تنظیم روده نقش دارند اندازه گیری می کند.

  7. الکترومیوگرافی مقعدی (EMG): این آزمایش مشخص می کند که آیا آسیب عصبی دلیل درست کار نکردن اسفنکترهای مقعدی است یا خیر. همچنین هماهنگی بین راست روده و عضلات مقعد را بررسی می کند.

  8. سیگموئیدوسکوپی انعطاف‌پذیر یا پروکتوسیگموئیدوسکوپی: این آزمایش انتهای روده بزرگ یا کولون را ارزیابی کرده و هر گونه ناهنجاری مانند التهاب، تومور یا بافت اسکار را که ممکن است باعث بی اختیاری مدفوع شود، مشخص می‌کند. برای انجام این آزمایش، یک لوله نازک با دوربینی که در انتهای آن نصب شده است، تا روده بزرگ سیگموئید وارد راست روده می شود. این کار اجازه می دهد تا پوشش روده دیده شود.

  9. پروکتوگرافی (که به آن دفکوگرافی نیز می گویند): این آزمایش در رادیولوژی انجام می شود. طی انجام آزمایش، یک فیلم با اشعه ایکس گرفته شده که نشان می دهد رکتوم درست کار میکند یا نه. این ویدئو نشان می دهد که راست روده چقدر مدفوع را نگه می دارد و رکتوم چقدر مدفوع را آزاد می کند. برای تهیه فیلم اشعه ایکس برای این آزمایش، مقدار کمی باریم مایع به روده بزرگ و رکتوم تزریق می شود.

  10. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI): این آزمایش نیز در بخش رادیولوژی انجام می شود. MRI نوعی تصویربرداری است که گاهی برای ارزیابی اندام های لگن استفاده می شود.

  11. ادامه مطلب بی اختیاری مدفوع



امضای کاربر : کلینیک اچ پی وی | لیزر هموروئید

لیزر بواسیر در تهران

متخصص بواسیر در تهران
جمعه 30 تیر 1402 - 15:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | دارو برای درمان بی اختیاری مدفوع | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS